درمان گاستروانتریت ویروسی چیست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

ورم معده و روده ویروسی اغلب "آنفولانزای معده" نامیده می شود. به دلیل عفونت ویروسی باعث تورم یا التهاب مخاط معده می شود. عفونت اغلب منجر به استفراغ و اسهال می شود.

ورم معده و روده ویروسی می تواند به فرد یا گروهی از افراد مبتلا شود که همان نوع غذا را خورده یا آب آلوده به ویروس را نوشیده اند. گاستروآنتریت ویروسی یکی از دلایل اصلی اسهال شدید در بزرگسالان و کودکان است.

علائم ورم معده و روده ویروسی 4 تا 48 ساعت پس از عفونت ویروسی ظاهر می شود. شایع ترین شکایات عبارتند از:

معده درد
اسهال
تهوع و استفراغ؛
تب؛
درد عضلات و مفاصل.
یکی از عوارض شدید گاستروانتریت ویروسی ایجاد کم آبی است. بدن شما برای عملکرد طبیعی به مایعات نیاز دارد. کمبود آب بدن ممکن است به دلیل استفراغ ، افزایش میزان ادرار یا افزایش تعریق باشد. در ورم معده روده ای ویروسی ، ترکیب اسهال و استفراغ می تواند باعث کم آبی بدن شود. علائم کم آبی بدن:

تشنگی شدید
غشای مخاطی خشک ؛
کاهش ادرار ، که بسیار متمرکز است.
خستگی شدید
هدف از درمان گاستروانتریت ویروسی جلوگیری از ایجاد کم آبی در بدن با خوردن مایعات کافی برای پوشاندن تلفات است. مایعات و مواد معدنی از بین رفته در اثر اسهال و استفراغ باید با تزریق محلول های مناسب یا مصرف مایعات از طریق دهان بازیابی شوند.


 
طی چند روز اول پس از ورم معده روده ای ، مصرف غذا باید محدود شود و از مصرف غذاهای سنگین و هضم شده اجتناب شود ، که این امر ممکن است وضعیت بیمار را بدتر کند. پس از بهبودی تدریجی ، می توان تغذیه تدریجی با یک رژیم طبیعی را شروع کرد. توصیه می شود تا زمان بهبودی کامل از مصرف لبنیات ، الکل و کافئین خودداری کنید.

گاستروانتریت ویروسی معمولاً ظرف چند روز برطرف می شود و به هیچ درمان جدی نیاز ندارد. کودکان بیشتر در معرض کم آبی هستند و ممکن است برای بازگرداندن تعادل مایعات برای چند روز به درمان در بیمارستان نیاز داشته باشند.

اگر اسهال شما بیش از چند روز طول کشید یا علائم کم آبی وجود دارد ، لازم است با یک دکتر مشورت کنید. همچنین باید برای برخی از علائم زیر با پزشک مشورت کنید:

اسهال خونی
گیجی و سرگیجه
بیش از 8 ساعت دفع ادرار نداشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 183
|
تعداد امتیازدهندگان : 57
|
مجموع امتیاز : 57
ن : کامران نجفی
ت : دو شنبه 4 مرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');